طرز تهیه تشویقی خانگی برای سگ ها

طرز تهیه تشویقی خانگی برای سگ ها

آیا شما هم به فکر تهیه تشویقی خانگی برای سگ ها هستید؟ آیا فکر مصرف مواد نگهدارنده و خوراکی‌های نا سالم گاهی ذهن‌تان را آشفته می‌کند؟ اگر پاسخ‌تان مثبت باشد دقیقا به هدف نزدیک شده‌اید. چرا که در این مقاله قرار است اطلاعاتی در خصوص طرز تهیه تشویقی خانگی برای سگ ها را ارائه کنیم. سگ‌ها به عنوان یکی از دوستان نزدیک ما یا عضو خانواده ما در زندگی‌مان حضور دارند. شما باید برای ایجاد یک شرایط مطلوب در زندگی آن‌ها دست به کار شوید و با آگاهی بیشتر در کنار افزایش تجربه، بهترین تشویقی‌های سالم و خوشمزه را تهیه کنید.

اگر شما هم علاقه‌مند هستید و می‌خواهید درخصوص طرز تهیه تشویقی خانگی برای سگ ها اطلاعاتی کسب کنید، همراه ما باشید.

 

چرا باید تشویقی خانگی تهیه کنید؟

تهیه تشویقی خانگی قطعا یک کار مازای و پر زحمت محسوب می‌شود. برای این‌که خودتان را در این دردسر بیاندازید، قطعا نیاز دارید که بدانید اصلا دلیل اقدام برای این کار چیست؟ چرا باید برای تهیه تشویقی خانگی اقدام کنید؟ در واقع شما برای نظارت دقیق بر کیفیت و ماهیت مواد تشکیل دهنده تشویقی سگ اقدام به درست کردن نمونه‌های خانگی می‌کنید. برای این کار شما می‌توانید از مواد تازه، طبیعی و سالم استفاده کنید و بدون نگرانی از مواد غذایی مضر، یک تشویقی عالی تهیه کنید. کنترل حساسیت غذایی یکی دیگر از دلایلی است که باید برای آن دست به کار شوید. شما نیاز دارید تا برای درست کردن تشویقی خانگی، مواد غذایی مضر را شناسایی کرده و سلامت سگ را در اولویت قرار دهید. از سوی دیگر، تهیه تشویقی خانگی معمولاً کم هزینه‌تر از تشویقی‌هایی است که می‌توانید از خارج منزل تهیه کنید. به این ترتیب باید هوشمندانه اقدام کنید و بهترین طرز تهیه تشویقی خانگی برای سگ ها را کشف کنید.

 

مزایای تهیه تشویقی سگ خانگی

قبل از هرچیزی باید در خصوص مزایای تهیه تشویقی خانگی برای سگ ها اطلاعات کسب کنید. تشویقی سگ یکی از خوراکی‌های خوشمزه و سرگرم کننده محسوب می‌شود که برای آموزش نیز گزینه‌ای بسیار مورد توجه است. به همین دلیل باید در مورد مزایای درست کردن نمونه‌های خانگی آن اطلاعات کسب کنید و دست به اقدام بزنید. اگر شما نیز تمایل دارید در خصوص تهیه تشویقی‌های خانگی برای سگ‌ها مزایایی را کشف کنید، همراه ما باشید.

  1. استفاده از مواد اولیه باکیفیت: یکی از مزایای مهم تهیه تشویقی سگ در خانه، امکان بررسی کیفیت مواد اولیه است. شما به راحتی می‌توانید از مواد تازه و باکیفیت استفاده کنید و از سالم بودن تشویقی‌ها اطمینان کافی داشته باشید.
  2. پرهیز از مواد مضر: بسیاری از تشویقی‌های تجاری دارای مقادیر بالایی از مواد نگهدارنده، رنگ‌های مصنوعی و شکر یا نمک هستند که برای سگ به شدت ضرر دارد. با تهیه تشویقی خانگی، می‌توانید به راحتی مصرف این مواد را تحت کنترل داشته باشید.
  3. سازگاری با رژیم غذایی سگ: شما می‌توانید تشویقی‌های با کیفیتی را درست کنید که متناسب با نیازهای خاص تغذیه‌ای سگ‌تان در تناسب باشد. به این ترتیب می‌توانید با آگاهی از حساسیت‌های غذایی، علایق و مشکلات یا بیماری‌های سگ عزیزتان دست به تهیه تشویقی بزنید.
  4. صرفه‌جویی در هزینه: تهیه تشویقی‌های خانگی معمولاً ارزان‌تر از خرید تشویقی‌های تجاری است و با تهیه تشویقی خانگی می‌توانید یک تیر و چند نشان بزنید تا یک خوراکی سالم برای پت تهیه کنید.
  5. تنوع بیشتر: شما می‌توانید انواع مختلفی از تشویقی‌ها را به وسیله خوراکی‌هایی مثل پروتئین‌ها، سبزیجات و میوه‌های مجاز تهیه کنید و یک تنوع عالی برای سگ ایجاد کنید.

 

 

نکات مهمی که در تهیه تشویقی خانگی سگ باید بدانید

تهیه تشویقی خانگی برای سگ‌ها نیازمند توجه به نکات مهمی است. دانستن این نکات کمک می کند تا یک تشویقی سالم و خوشمزه را تهیه نموده و سلامت سگ را تضمین کنید. شما می‌توانید با توجه به این نکات به بهترین شکل ممکن برای سگتان اقدام کنید.

 

1. مواد مضر برای سگ‌ها را بشناسید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در خصوص تشویقی سگ یا غذاهای روزانه باید به آن توجه کنید، مصرف مواد غذایی مضر برای سگ‌ها است. برخی از خوراکی‌های روتین ما انسان‌ها، برای سگ سمی محسوب می‌شوند. حتی خوردن برخی از آن‌ها به مقدار کم می‌تواند زمینه را برای بروز مشکلات جدی کبد، کلیه و گوارش ایجاد کند و مرگ سختی را رقم بزند. به همین دلیل قبل از هرچیزی باید خوراکی‌های خطرناک برای سگ‌ها را شناسایی کرده و بدون مصرف هرکدام از آن‌ها در پروسه تهیه تشویقی، اقدام کنید.

 

 

2. انتخاب مواد اولیه مناسب سلیقه سگ

تشویقی سگ باید از مواد غذایی ساخته شود که عطر و طعم مناسبی برای او ایجاد می‌کنند. استفاده از گوشت‌های کم‌چرب مانند مرغ، بوقلمون و ماهی موجب می‌شود تا بتوانید با خیال آسوده پروتئین مورد نیاز بدن سگ را تامین کنید. مصرف گوشت به صورت پخته در تشویقی هیچ خطری برای سگ ایجاد نمی‌کند. مواد اولیه از سبزیجات و میوه‌های مجاز بهترین گزینه محسوب می‌شوند. استفاده از  هویج، سیب، کدو تنبل، کرفس و بلوبری برای سگ‌ها مفید هستند و یک ترکیب عالی ایجاد می‌کنند. برخی از انواع حبوبات در تشویقی سگ مناسب است، مثلا استفاده از حبوبات پخته‌ شده مانند نخود و عدس نیز می‌توانند مفید باشند.

 

3. بالانس تغذیه را مدنظر قرار دهید

شما باید تشویقی مخصوص سگ را طوری تنظیم کنید که مواد مغذی سالم را به بدن او برسانید. در این میان باید حتما به بالانس تغذیه سگ توجه داشته باشید و بدون هرگونه زیاده روی، یک تشویقی مناسب ارائه کنید. استفاده بیش از اندازه تشویقی می‌تواند روند رشد را تحت تاثیر قرار داده و موجب بروز اضافه وزن در سگ‌ها شود. به همین دلیل باید بالانس تغذیه را اولویت قرار دهید.

 

3. پخت و آماده‌سازی تشویقی متناسب با شرایط سگ

یادتان باشد که شما مسئول ایجاد آرامش و شرایط مطلوب برای سگ هستید. پس لازم است که تلاش کنید و تشویقی مخصوص سگ را طوری آماده کنید که امکان مصرف آن فراهم باشد. مثلا اگر سگ‌تان در سنین بالای 8 سال است، باید حتما تشویقی‌های ترد و خوش خوراک را تهیه کنید و از تشویقی‌های سخت که نیاز به جویدن و قدرت فکی زیاد دارند، پرهیز کنید. مصرف سبزیجات و میوه‌ها باید براساس سن و سال و محدودیت‌های تغذیه‌ای سگ اعمال شود.  ابعاد برش تشویقی باید متناسب با اندازه فک و دهان سگ بوده و تمام پارامترهای خوراکی در آن مدنظر قرار گرفته شده باشد. یادتان باشد هر ماده جدیدی را به مقدار کم و به تدریج به سگ ارائه کنید و واکنش‌های آلرژیک را مدنظر داشته باشید. بررسی گوش‌ها، دهان، بینی و دست‌ها یا سطح پوست سگ کمک می‌کند تا علائم آلرژیک را مشاهده کرده و تشخیص دهید.

 

مواد ممنوعه در تشویقی سگ

تهیه تشویقی‌های خانگی برای سگ‌ها نیازمند دقت و آگاهی زیادی است. شما باید از مواد ممنوعه اطلاعات کافی داشته باشید. همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد، برخی از مواد غذایی که برای انسان‌ها بی‌ضرر هستند، اما می‌توانند برای سگ‌ها به شدت مضر یا حتی کشنده باشند. به همین دلیل باید تمام خوراکی‌های ممنوعه را بشناسید و تاثیر نامطلوب آن را درک کنید.

  • شکلات: یادتان باشد که شکلاتت حاوی تئوبرومین است و می‌تواند موجب بروز مشکلات گوارشی، تشنج و حتی مرگ در سگ‌ها شود.
  • پیاز و سیر: سیر و پیاز حاوی ترکیباتی هستند که می‌توانند باعث آسیب به گلبول‌های قرمز خون شده و کم خونی شدید ایجاد کند.
  • انگور و کشمش: استفاده از انگور و کشمش می‌توانند باعث نارسایی کلیه در سگ‌ها شوند.
  • آووکادو: مصرف آووکادو به دلیل وجود پرسیین می‌تواند باعث مشکلات گوارشی و مسمومیت در سگ‌ها شود.
  • الکل: حتی مقدار کمی از الکل می‌تواند باعث مسمومیت شدید و بروز مشکلات عصبی در سگ‌ها شود.
  • قهوه و کافئین: کافئین می‌تواند باعث تحریک عصبی بیش از حد، افزایش ضربان قلب و حتی مرگ در سگ‌ها شود.
  • مغزهای ماکادامیا: مصرف ماکادامیا می‌توانند باعث بروز علائم ضعف، استفراغ، لرزش و افزایش دمای بدن در سگ‌ها شوند.
  • شکر و شیرین ‌کننده‌های مصنوعی: زایلیتول می‌تواند باعث افت شدید قند خون و نارسایی کبد در سگ‌ها شود.
  • خمیر خام نان: خمیر نان می‌تواند در معده سگ تخمیر شده و موجب بروز اتساع معده شود که خطرات متعددی برای سگ ایجاد می‌کند.
  • گیاهان و گل‌های سمی: برخی از گیاهان مانند دیفن‌باخیا، لیلی و آزالیا می‌توانند برای سگ‌ها سمی باشند.
  • استخوان‌های پخته: استخوان‌های پخته برخلاف تصور عامه مردم، می‌توانند به راحتی دچار شکستگی شده و موجبات آسیب به دستگاه گوارش را فراهم کنند.

 

طرز تهیه تشویقی خانگی برای سگ ها

تهیه تشویقی‌های خانگی برای سگ‌ها مزایای متعددی دارد. به همین دلیل باید چند دستور ساده اما کاربردی برای درست کردن تشویقی‌های خوش خوراک خانگی را یاد بگیرید و مرتب برای سگ درست کنید. در این بخش به خوشمزه ترین تشویقی‌های مخصوص سگ می‌پردازیم.

 

 1. طرز تهیه تشویقی خانگی مرغ و هویج

مواد لازم برای تشویقی مرغ و هویچ شامل 2 عدد سینه مرغ پخته ‌شده و خرد شده همراه با 1 عدد هویج بزرگ رنده ‌شده،  1 عدد تخم ‌مرغ و 1/2 فنجان آرد جو دوسر است.

دستور تهیه تشویقی خانگی تشویقی مرغ و هویج

  • قبل از هرچیزی فر را به دمای 175 درجه سانتی‌گراد (350 درجه فارنهایت) رسانده و 10 دقیقه قبل گرم کنید.
  • در یک کاسه بزرگ، سینه مرغ خرد شده، هویج رنده ‌شده، تخم‌مرغ آب پز را همراه با جو دوسر ریخته و مخلوط کنید.
  • مواد را به خوبی هم زده تا یک خمیر یکنواخت به دست آید.
  • خمیر را به شکل‌ صاف به وسیله وردنه ورز داده تا یک سطح مناسب تشکیل شود. سپس با استفاده از قالب های بیسکوییتی می‌توانید تشویقی های متنوعی را در ابعاد گوناگون آماده کنید.
  • یک سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده شده است آماده نمایید و تشویقی‌ها را داخل آن قرار دهید.
  • سینی را داخل فر گذاشته و به مدت 20-25 دقیقه منتظر بمانید تا تشویقی سگ آماده شود.

این تشویقی باید در یخچال نگهداری شود.

 

 2. طرز تهیه تشویقی خانگی کره بادام ‌زمینی و موز

مواد لازم برای درست کردن این تشویقی شامل 1 عدد موز بزرگ و رسیده،  1/2 فنجان کره بادام‌زمینی بدون نمک و شکر همراه با  1 تخم‌مرغ و - 1/2 فنجان آرد جو دوسر است.

دستور تشویقی خانگی تشویقی کره بادام ‌زمینی و موز

  • دقیقا مثل تشویقی قبلی، فر را به دمای 175 درجه سانتی‌گراد رسانده و 10 دقیقه زودتر گرم کنید.
  • در یک کاسه بزرگ، موز را به شکل پوره در آورده و آماده کنید.
  • کره بادام ‌زمینی و تخم‌ مرغ را به موز اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید.
  • آرد جو دوسر را به کاسه موادتان اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر ملایمی ایجاد شود.
  • خمیر را به به کمک دست در تکه‌های کوچک و دلخواه به صورت گرد و قلقلی آماده کرده و روی یک سینی فر روغن مالی شده قرار دهید.
  • سینی را داخلی فر قرار دهید و به مدت 15-20 دقیقه منتظر بمانید.

 

 3. طرز تهیه تشویقی خانگی پروتئینی

یکی از جذاب‌ترین تشویقی‌های خانگی مناسب سگ، استفاده از پروتئین‌ها است. شما می‌توانید قطعات مختلفی از گوشت گوسفند، گوساله، شترمرغ، دل مرغ و گوشت مرغ یا فیله را تمیز کرده و داخل فر قرار دهید. روند طبخ این تشویقی‌ها مناسب سگ‌هایی است که فک قوی دارند و به راحتی امکان جویدن یا خرد کردن تشویقی‌ها برای‌شان فراهم است. به این ترتیب می‌توانید یک خوراکی سالم و عالی ترتیب دهید.

لیست مطالب
  1. کور رنگی سگ ها ، آیا سگ ها رنگ را تشخیص میدهند؟
  2. طرز تهیه تشویقی خانگی برای سگ ها
  3. سگ ها چقدر عمر میکنند؟
  4. بهترین سایت های مشاوره آنلاین با دامپزشک
  5. تاثیر اندازه‌ی پوزه بر طول عمر سگ‌ها!
  6. 14 نژاد مناسب برای افرادی که اولین تجربه نگهداری از سگ را می‌گذرانند
  7. آیا سگ من مرا دوست دارد؟
  8. خطرناک ترین نژاد های سگ در جهان
  9. بزرگ ترین نژاد های سگ در جهان
  10. 10 ایده جذاب برای جشن تولد سگ محبوبتان
  11. چرا ما اینقدر سگ‌ها را دوست داریم؟ علم پاسخ می‌دهد!
  12. روش دادن قرص به سگ ها
  13. سرطان در سگ ها | علائم سرطان سگ و پیشگیری
  14. تفاوت شیر گاو با شیر سگ در چیه؟ مقایسه شیر سگ و گاو
  15. نحوه تغییر غذای سگ و توله سگ؛ هر آنچه باید بدانید
  16. علت استفراغ سگ و درمان آن
  17. علت ریزش مو در سگ ها و درمان آن
  18. راهنمای شیر دادن به توله سگ
  19. وفادارترین نژادهای سگ‌ کدام‌ اند؟
  20. خوردن نان برای سگ مفیده یا مضر؟
  21. قرص ضد انگل برای سگ‌ها + معرفی بهترین درمان انگل سگ
  22. سگ از چی می‌ترسه؟
  23. قارچ برای سگ خوبه یا بد؟
  24. شرایط بردن سگ به خارج از کشور
  25. همه‌چیز درباره گریه کردن در سگ ها
  26. آرام‌کردن سگ با دارو: داروهای آرامبخش سگ
  27. هر چند وقت یکبار باید سگ ها را شست؟
  28. جرب سگ | نحوه تشخیص، علائم و علل آن چیست؟
  29. نقش پرورش دهندگان سگ در جامعه چیست؟
  30. نگهداری سگ برای چه افرادی مناسب نیست؟
  31. معرفی نژاد‌ های سگ ایرانی
  32. علائم و درمان بیماری کنل کاف یا سرفه سگ
  33. قوانین نگهداری از سگ در کشور‌ های خارجی
  34. راه های تخلیه انرژی سگ
  35. واردات انواع نژادهای سگ به ایران
  36. بهترین سگ آپارتمانی [ویدیو و عکس 10 نژاد سگ آپارتمانی]
  37. معرفی بهترین سگ های گارد و نگهبان + عکس نژاد ها
  38. سگ تی کاپ چیست؟ معرفی نژادهای تیکاپ
  39. عکس و ویدیو 7 نژاد سگ جیبی (قیمت و خرید سگ جیبی)
  40. موسیقی و آهنگ های مخصوص سگها + دلایل استفاده و مزایا
  41. آموزش جعبه سگ
  42. آموزش جلوگیری از پارس کردن سگ
  43. آموزش رفع جویدن سگ
  44. آموزش محل دستشویی به سگ
  45. به سگ خود نشان دهید که او رئیس نیست
  46. جلوگیری از تعقیب کردن ماشین ها توسط سگ
  47. جلوگیری از گاز گرفتن توله سگ
  48. سرگرمی کردن سگ
  49. تحرک در سگها
  50. حواس پنجگانه سگ ها
  51. رنگهای پوشش سگ
  52. بررسی نقاط مختلف بدن سگ
  53. دیسپلازی لگن در سگ
  54. ویروس دیستمپر در سگها
  55. بيماری التهاب گوش خارجی سگ و گربه
  56. فتق در سگها و گربه ها
  57. این غذاها را هرگز به سگ تان ندهید
  58. تغییر غذای توله سگ
  59. روش پخت چند نوع غذا برای سگها
  60. تغذیه در سگ و گربه
  61. جفتگیری در سگ ها چگونه است؟
  62. دوران بارداری و زایمان در سگ ها
  63. دوره فحل یا پریودی در سگ های ماده چگونه است؟
  64. مزایا و معایب عقیم کردن سگ نر
  65. معایب و مزایای عقیم کردن سگ ماده
  66. خارش در سگها به چه علت است و چگونه رفع میشود؟
  67. شکاف سق دهان در سگها
  68. عقیم کردن حیوانات چه مزیت ها و معایبی دارد؟
  69. مقابله با کرم ها در سگ
  70. کک و کنه در سگ ها و نحوه مقابله با آن
  71. مقابله با فصل گرما برای سگ ها
  72. واکسیناسیون سگ ها چگونه است؟
  73. نقش حیوانات خانگی در درمان افسردگی
  74. روش های تعیین هویت حیوانات خانگی
  75. تلاقی نژاد یا Cross breed در سگ ها
  76. تفاوت میان نژاد سگ لابرادور انگلیسی و آمریکایی
  77. نژادهای کم پارس در سگها (نژاد های کم سرو صدا سگ)
  78. میکروچیپ روش شناسایی هویت حیوانات
  79. مسافرت رفتن با سگ ها
  80. مدفوع خواری در سگ ها (دلایل مدفوع خواری و راه حل مشکل)
  81. سگ در زبان های مختلف چگونه تلفظ میشود؟
  82. کودکان در معرض گاز گرفتن سگها
  83. کشتار سگهای ولگرد در ایران
  84. شرایط نگهداری حیوانات خانگی
  85. سگهای پلیس
  86. سگ گردانی در تهران
  87. زشت ترین سگ دنیا
  88. ریزش مو در سگ ها
  89. دستورالعمل كنترل جمعيت سگهاي ولگرد
  90. حقوق حیوانات از دیدگاه اسلام و غرب
  91. جنگ در سگها
  92. پیوند سگ و روباه
  93. آیا سگ نجس است؟ بررسی علمی و دینی نجاست سگ
  94. معرفی Iran Kennel Club ایران کنل کلاب
  95. قوانین جهانی در زمینه حقوق حیوانات
  96. آیا نگهداشتن حیوان خانگی خطرناک است یا باعث امنیت میشود؟
  97. اسهال در سگ های بالغ و توله سگ ها
  98. جراحی تار های صوتی سگ و مقابله با پارس کردن آن ها
  99. شجره نامه سگ چیست و چه اهمیتی دارد؟
  100. آشنایی با گروه بندی نژاد های سگ
  101. تفاوت ژرمن شپرد نمایشی و کاری
  102. آموزش نحوه گرفتن ناخن سگ ها
  103. بهداشت گوش در سگ ها (آموزش تمیز کردن گوش سگ)
  104. آراستن نژادهای سگ مو بلند
  105. آموزش نحوه صحیح حمام کردن سگ ها
  106. آموزش های اولیه آراستن سگ ها
  107. مراقبت و نگهداری از دندانهای سگ (قسمت دوم)
  108. مراقبت و نگهداری از دندانهای سگ (قسمت اول)
  109. آموزش نحوه اجتماعی کردن سگ و توله سگ
  110. بناکردن و نگهداری از حد و مرز سگ
  111. چرا سگها خودشان را تکان می دهند؟
  112. عواقب و خطرات تنها گذاشتن سگ به صورت طولانی و مداوم در خانه
  113. همه چیز در مورد پیاده روی با سگ ها
  114. نحوه کنترل کردن و مسلط شدن روی سگ (آلفا شدن)
  115. معنای حرکات و زبان بدن سگ ها
  116. چرا نباید با سگ ها مثل انسان ها رفتار کنیم؟ (روانشناسی سگ)
  117. رابطه بد سگ نسبت به کودکان به چه شکل بوجود می آید؟
  118. قبل از اینکه سگتان را قلاده کنید
  119. داستان حمله و درگیری سگ ها (داستان واقعی)
  120. یک سگ یا دو سگ داشته باشم؟
  121. حس تملک وسایل منزل توسط سگ ها و نحوه جلوگیری از آن
  122. پت راید؛ اولین سامانه حمل و نقل حیوانات خانگی در ایران
  123. هیدروتراپی جدیدترین تکنولوژی درمانی پوست و مو سگ

مطالب ویژه

گفتگو آنلاین