تفاوت میان نژاد سگ لابرادور انگلیسی و آمریکایی

تفاوت میان نژاد سگ لابرادور انگلیسی و آمریکایی

تفاوت میان لابرادور انگلیسی و آمریکایی در چیست؟

شما در حال مطالعه این مقاله هستید و این به این معنی است که اول از همه شما با نژاد لابرادور رتریور آشنایی دارید و دوم آن که شما هم احتمالاً مانند بسیاری از افراد در مورد لابرادور های انگلیسی و آمریکایی چیزهایی شنیده یا خوانده و نهایتاً در مورد تفاوت های میان این دو تحقیق و جست و جو کرده اید. لابرادور یکی از نژاد های شناخته شده و پر طرفدار سگ هاست که استفاده از اصطلاح انگلیسی و آمریکایی برای توصیف نوع آن ها بسیار رایج بوده و زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. اگر چه ممکن است در ظاهر این دو یکسان به نظر برسند، ولی حقیقت آن است که این دو سگ تفاوت های نسبتاً زیادی با یکدیگر دارند.
احتمالاً شما هم می خواهید بدانید که این دو اصطلاح واقعاً به چه معنا هستند. حتماً این سؤال برای شما هم پیش آمده که اصطلاح آمریکایی و انگلیسی در اصل از کجا آمده و چرا ملیت آمریکایی و انگلیسی در نام گذاری و در کنار نژاد این سگ ها گنجانده شده است؟ آیا این نام صرفاً نشان دهنده کشوری است که این نژاد در آن جا ایجاد شده یا آن که تفاوت های بیشتر و عمیق تری میان این دو نژاد وجود دارد؟

آیا واقعاً نوع آمریکایی لابرادور با نوع انگلیسی آن تفاوت دارد؟

پیش از هر چیز باید گفت که نوع آمریکایی و انگلیسی لابرادور از نظر رسمی اصلاً وجود ندارند! یعنی آن که در مراجع رسمی و از نظر علمی دو نوع سگ لابرادور انگلیسی و آمریکایی با یکدیگر تفاوتی ندارند. البته از نظر مراجع غیر رسمی، این دو نوع سگ از هم متمایز شناخته می شوند. در حقیقت این اصطلاح و این نام گذاری آن چنان رایج است که در حال حاضر سگ های لابرادور انگلیسی بدون توجه به غیر رسمی بودن آن به صورت جهانی از سگ های لابرادور آمریکایی تمایز داده می شوند. در مورد تفاوت این دو نوع سگ هم باید گفت که این دو نوع سگ با هم تفاوت هایی دارند و علت اصلی تفاوت قائل شدن میان این دو نوع لابرادور از نظر مراجع غیر رسمی هم همین مسئله است.
این اصطلاحات که امروزه به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، ریشه در نسبت دادن نام های مستعار بر اساس کشور و محل زندگی اجداد آن سگ، دارد. البته جدا از مسئله رگ و ریشه، هدف از پرورش و اصطلاح نژاد این سگ ها هم با یکدیگر متفاوت است.

لابرادور هایی که بیشتر به عنوان سگ های نمایشی و زیبایی پرورش داده می شوند را نوع انگلیسی لابرادور نامیده و لابرادور هایی که نگهداری از آن ها در میان مردم عادی رایج تر است و از سگ های کاری محسوب می شوند، نوع آمریکایی هستند.

البته شاید ورود برخی از لابرادور های آمریکایی به نمایشگاه های سگ و یا به کار گیری لابرادور های انگلیسی برای مقاصدی مثل شکار و ...، گیج کننده به نظر برسد و تشخیص این دو را برای شما دشوار سازد. بهتر است از این زاویه به این دو اصطلاح نگاه کنید که اصطلاح آمریکایی و انگلیسی یک اصطلاح قطعی و غیر قابل تغییر نیست بلکه بیشتر به عنوان یک اصطلاح کلی برای بیان نوع احتمالی لابرادور مذکور مورد استفاده قرار می گیرد. یعنی آن که یک قاعده کلی و واقعی در این مورد وجود ندارد و قطعاً استثناهای بسیاری در نام گذاری لابرادور ها قابل مشاهده است. حال که از ریشه اصطلاح و به کار گیری آن آگاه شدیم، این سؤال ممکن است مطرح شود که آیا استاندارد های این دو نوع هم با یکدیگر متفاوت است یا آن که این مورد هم مانند نام گذاری آن ها قاعده مشخص و دقیقی ندارد و موارد نقض بسیاری در آن می توان یافت؟

تفاوت استاندارد های لابرادور انگلیسی و آمریکایی

 

 

باشگاه سگ انگلستان (UK kennel club)، باشگاه سگ آمریکا (AKC) یا هیچ پایگاه رسمی دیگر ( و همچنین باشگاه های لابرادور رتریور در جهان)، استانداردی که نشان از تفاوت قائل شدن میان لابرادور آمریکایی و انگلیسی داشته باشد، تعریف نکرده اند، به این معنی که این مراجع رسمی در واقع هیچ تفاوتی میان این دو گونه قائل نمی شوند. از نظر آن ها یک استاندارد مشخص و ثابت برای این نژاد وجود دارد و هر سگی که با این استاندارد ها تطابق داشته باشد یک لابرادور شناخته می شود و تمام. طبق قوانین آن ها تمام باشگاه ها باید دارای یک استاندارد مشخص و یکسان باشند و فقط یک لابرادور رتریور را به رسمیت بشناسند. بنابر این به صورت رسمی هیچ لابرادور رتریور آمریکایی یا هیچ لابرادور ریتریور انگلیسی موجودیت نداشته و فقط یک نژاد به نام لابرادور رتریور وجود دارد.
با این وجود می توان یک تفاوت کوچک میان استاندارد های تعریف شده باشگاه های آمریکایی و انگلیسی یافت. این تفاوت مربوط به قد و ارتفاع این سگ می شود:
استاندارد های آمریکایی برای قد این نژاد گستره ای از 54.5 تا 62.2 سانتی متر تعریف کرده اند در صورتی که نژاد های انگلیسی قدی از 54.5 تا 57.1 را مجاز دانسته اند. این تفاوت احتمالاً به علت آن است که لابرادور های آمریکایی کمی پاهایی بلند تر و کشیده تر از لابرادور های انگلیسی دارند
به جز این تفاوت جزئی، می توان گفت که استاندارد های نژاد لابرادور در دو کشور کاملاً یکسان است و مشخصات ذکر شده برای این نژاد کاملاً با هم تطابق دارد.

پس چرا از دو اصطلاح مختلف برای این دو نوع سگ استفاده می شود؟

با توجه به عدم تفاوت میان استاندارد های تعریف شده از سوی مراجع رسمی، این سؤال پیش می آید که اصلاً چه نیازی به نام گذاری متفاوت دو نوع سگ لابرادور انگلیسی و آمریکایی وجود داشته و علت و ریشه این کار چه بوده است؟ در پاسخ باید گفت که درست است که استاندارد های این دو نوع لابرادور یکسان هستند ولی زمانی که در عمل این دو نوع لابرادور در کنار یکدیگر قرار می گیرند، تفاوت های زیادی قابل مشاهده خواهد بود. در واقع با مقایسه جزئی و نزدیک این دو نوع، تفاوت های ظاهری و رفتاری قابل ملاحظه ای دیده می شود که همین مسئله علت اصلی تفاوت در نام گذاری آن ها می باشد.

یک سگ لابرادور نوع انگلیسی یا نژاد نمایشی لابرادور چه شکلی است؟

اگر لابرادور انگلیسی را با لابرادور آمریکایی مقایسه کنید، متوجه این وجوه تفاوت در آن ها می شوید:
•لابرادور های انگلیسی کمی بزرگ تر هستند و سنگین تر به نظر می رسند. بدن آن ها عضلانی تر بوده و هیکل بزرگ تری دارند. همچنین سینه آن ها نیز بزرگ تر و ستبر تر است. به طور کلی بدن آن ها به میزان قابل توجهی پهن تر بوده و ظاهری پر تر و مستحکم تر دارند.
•سر آن ها پهن تر بوده و پیشانی مشخص تری دارند. صورت آن ها پر تر و پوزه آن ها کوتاه تر است که با هیکل و بدن بزرگ و عضلانی آنها کاملاً مطابقت داشته و به آن شدت می بخشد.

•گردنی کلفت تر و قدرتمند تر دارد که بیشتر جلب توجه می کند
•پوشش بدن او به میزان قابل توجهی بیشتر است
•دم او کلفت تر، پهن تر و صاف تر از نوع آمریکایی آن است

•پاهای لابرادور انگلیسی کوتاه تر است و در نتیجه اندازه کلی قد آن نسبت به نوع آمریکایی کوتاه تر می باشد
•بدنی کوتاه تر دارد
•این نوع لابرادور بیشتر برای مقاصد نمایشی و زیبایی پرورش داده می شود و با استاندارد هایی که برای آن تعریف شده تفاوت زیادی ندارند

یک سگ لابرادور آمریکایی چه شکلی و شمایلی دارد؟

زمانی که سگ لابرادور آمریکایی را با سگ لابرادور انگلیسی مقایسه کنید متوجه این تفاوت ها خواهید شد:
•نوع آمریکایی بدنی سبک تر و باریک تر دارد. شکل بدن او ورزشی تر و آماده تر به نظر می رسد. همچنین نوع آمریکایی استخوان هایی نازک تر و باریک تری دارد که به او سرعت و چابکی بیشتری بخشیده و باعث شده همیشه آماده باشد.
•سر لابرادور انگلیسی به پهنی نوع انگلیسی نیست. جمجمه و صورت نوع آمریکایی به میزان قابل توجهی باریک تر هستند. پوزه آن هم کشیده تر بوده و بلند تر از نوع انگلیسی می باشد.

•گردنی نازک تر و کشیده تر دارد که با بدن ورزش کاری و چابک او کاملاً متناسب است.
•پوشش او بسیار کمتر از نوع انگلیسی است.
•دم او کوتاه تر بوده و پهنای آن نسبت به دم لابرادور انگلیسی کمتر است. به همین دلیل دم سگ لابرادور آمریکایی بلند تر به نظر می رسد. همچنین برخی از آن ها به دم خود کمی انحنا می دهند.

•پاهایی کشیده تر و بلند تر دارد و در نتیجه قد آن ها نسبت به نوع انگلیسی بلند تر است. پاهای کشیده و بلند آن ها در ترکیب با بدن باریک تر و لاغر تر، هیکل آنها را باز هم سریع تر، چابک تر و ورزشکاری تر می کند.

•این نژاد برای انواع و اقسام مقاصد کاری پرورش داده می شود. پرورش دهندگان سگ های لابرادور علاقه ای به پرورش سگ ها مطابق با استاندارد های تعریف شده ندارند. نتیجه آن وجود لابرادور هایی با تطابق کم و تفاوت زیاد با استاندارد های تعیین شده از سوی مراجع رسمی می باشد.

تفاوت در سطح انرژی و تفاوت های رفتاری دو نوع آمریکایی و انگلیسی

پس از بررسی تفاوت های ظاهری، اکنون وقت آن است که به تفاوت در رفتار دو نوع لابرادور انگلیسی و آمریکایی بپردازیم، تفاوت های که قطعاً در نگاه اول به هیچ وجه قابل مشاهده نخواهند بود. در ادامه تفاوت و ویژگی های رفتاری و سطح انرژی لابرادور آمریکایی و انگلیسی آورده شده است. البته باید توجه داشته باشید که این موارد کلی هستند و در اکثر موارد صدق می کنند، هر چند که همیشه موارد متناقضی هم وجود دارد

سطح انرژی و رفتار لابرادور آمریکایی

همان طور که گفت شد، لابرادور آمریکایی برای دنبال کردن شکار و انجام کار پرورش داده می شوند. به همین دلیل سگ های لابرادور آمریکایی سطح انرژی بالاتری دارند و غریزه شکار و دنبال کردن در آن ها بالاتر از نوع انگلیسی است. لابرادور آمریکایی به میزان قابل توجهی فعال تر و پر انرژی تر بوده و همیشه در حال حرکت کردن و فعالیت است. البته این میزان انرژی برای سگی که قرار است تمام روز را کار کند و از آن انتظار حضور مثبت در زمان مورد نیاز می رود، کاملاً به جا و درست است.

انرژی بالاتر و میل بیشتر برای فعالیت باعث شده که مردم لابرادور آمریکایی را به عنوان سگی که نگهداری و کنترل آن دشوار است، بشناسند چرا که آن ها همیشه مشغول فعالیت هستند و نیاز به توجه و ورزش و تحرک مداوم و زیاد دارند.

ولی در مورد رفتار این نوع سگ باید گفت که به دلیل ترکیب انرژی و هوش بالا، آن ها نسبتاً سگ هایی لجوج و سرسخت هستند. همین مسئله باعث لزوم تجربه بالا نگه‌دارنده و صاحب این سگ و همچنین داشتن رفتاری مقتدرانه و در عین حال صبورانه، شده است. به طور کلی نگهداری و کنترل رفتار لابرادور آمریکایی دشوار تر از نوع انگلیسی است.

به قطع می توان گفت که لابرادور آمریکایی با زندگی کاری تناسب بهتری دارد و آن را یک حیوان خانگی ایده آل نمی توان دید.

سطح انرژی و ویژگی های رفتاری لابرادور انگلیسی

به طور کلی لابرادور انگلیسی را می توان ساکت تر و با طبیعتی آرام تر و کم فعالیت نسبت به لابرادور آمریکایی دانست. لابرادور انگلیسی معمولاً در قیاس با لابرادور آمریکایی به عنوان سگی دل نشین، شاداب، آرام و ساکت شناخته می شود. تریبت و آموزش این نوع سگ ها آسان تر است و زندگی با آن ها نیازمند صرف انرژی کمتر از سوی صاحب آن می باشد. کسی که از این سگ نگهداری می کند نسبت به کسی که از یک لابرادور آمریکایی نگهداری می کند، با چالش های کمتری رو به رو می شود.

با این وجود باید گفت که سگ لابرادور انگلیسی بهترین کارایی را به عنوان یک سگ کاری از خود به نمایش خواهد گذاشت. اگر قرار باشد از لابرادور انگلیسی به عنوان یک سگ خانگی در نظر گرفته شود باید گفت که ویژگی ها و خصوصیات آن با یک سگ ایده آل خانگی فاصله بسیاری دارد، چرا که آن ها نیازمند فعالیت زیادی در روز هستند. اگر بخواهید لابرادور را به عنوان یک سگ خانگی نگه دارید، به احتمال زیاد باید پس از گذراندن یک روز کاری خسته کننده و سخت، آماده بازی با سگ تان باشید و حوصله و انرژی کافی برای این کار را داشته باشید.

خصوصیات مشترک هر دو نوع

صرف نظر از آمریکایی یا انگلیسی بودن لابرادور، می توان گفت که به طور کلی آن ها قلب مهربان و علاقه زیادی برای جلب رضایت شما دارند. دو نوع آمریکایی و انگلیسی از این نظر یکسان هستند.

همچنین اگر بخواهیم طبق استاندارد های تعریف شده برای لابرادور قضاوت کنیم و آن ویژگی هایی که یک سگ را به عنوان نژاد لابرادور رتریور به ما می شناسد را در نظر بگیریم، باید بگوییم که هر دو نوع آمریکایی و انگلیسی از هوش بالایی برخوردار هستند و فرمانبرداری نسبتاً بالایی دارند. طبیعت آن ها بسیاری مهربان بوده ولی در عین حال شجاع هستند و اعتماد به نفس بالایی دارند و البته رفتار های پرخاشگرانه از خود بروز نمی دهند.
بنابر این تفاوت اصلی در رفتار دو نوع انگلیسی و آمریکایی لابرادور را می تواند در سطح انرژی، نشاط، سر سختی و قابل کنترل بودن آن ها دانست.

چرا لابرادور انگلیسی از لابرادور آمریکایی متمایز شده است؟

علت اصلی تفاوت میان نوع انگلیسی و آمریکایی، چندین دهه پرورش و اصلاح نژاد هدف دارد بوده است. لابرادور ها اصالتاً برای شکار و رقابت در مسابقات شکار یابی سگ ها در دشت های شکار، با توجه به قابلیت های بالای آنها در این کار، پرورش داده می شدند.

انرژی بیشتر، انگیزه شکار بیشتر، چابکی بیشتر، هیکل و ساختار ورزشکاری بدن و باریک بودن بدن از مهم ترین خصیصه ها در لابرادور های کاری هستند.

پرورش سگ های کاری بدون توجه به استاندارد های تعریف شده برای این نژاد انجام می گیرد و هدف عمده از این کار ایجاد سگی با توانایی های بیشتر است نه ایجاد یک سگ لابرادور برای نمایش و زیبایی.

لابرادور های نمایشی در رقابت های تعریف شده معمولاً صرفاً برای دستیابی به بهترین ظاهر و رفتار پرورش داده می شوند. لابرادور هایی که به این طریق پرورش داده شده اند معمولاً تطابق بالایی با استاندارد های تعریف شده و استاندارد های مسابقه ای که سگ در آن شرکت داده می شود، دارند. بنابر این توانایی کار و شکار آن ها در بهترین حالت در اولویت دوم قرار می گیرد.

این دو رشته جداگانه در چند دهه اخیر آن چنان اختصاصی شده و رقابت در آن ها به حدی بالا گرفته است که شانس برنده شدن در هر دو رشته بسیار کاهش یافته است و پرورش دهندگان سگ تمام انرژی خود را بر روی یک رشته متمرکز می کنند تا امیدی برای برنده شدن داشته باشند.

به این صورت این دو رشته متفاوت از پرورش سگ های لابرادور ایجاد شد و به نظر می رسد این دو شاخه هم چنان به حیات ادامه دهند و در آینده تفاوت های میان سگ های لابرادور انگلیسی و آمریکایی حتی بارز تر گردد.

انتخاب سگ لابرادور آمریکایی برای دشت های شکار چه مزیتی دارد؟

این نوع لابرادور به صورت اختصاصی برای کار در زمین های شکار و موفقیت در این عرصه پرورش یافته است. لابرادور آمریکایی بسیار فعال است، انرژی آن حد و مرزی ندارد، از استقامتی بی نظیر برخوردار است، بسیار ماجرا جو بوده و اراده بالایی دارد.

اگر بخواهیم سگ لابرادور را به عنوان یک فرد در جوامع انسانی در نظر بگیریم، باید گفت که لابرادور ها مانند قهرمان های المپیک هستند و استعداد ورزشی بسیار بالایی در خود دارند. لابرادور آمریکایی شریکی عالی برای شکار است. کسانی که می خواهند در رقابت های شکار شرکت کنند یا سبک زندگی آن ها به گونه ای است که فعالیت روزانه و بیرون از خانه زیادی دارند، می توانند بهترین بهره را از لابرادور آمریکایی ببرند.

لابرادور آمریکایی به عنوان سگ خانگی چندان گزینه مناسبی نیست چرا که انرژی او برای این منظور بیش از حد زیاد است و فعالیتش آنقدر زیاد است که بعید است کسی بتواند از پس آن بر آید. آن ها فعالیت و تحرک بسیار زیادی نیاز دارند و باید همیشه مشغول باشند، به همین دلیل کسی که لابرادور آمریکایی دارد باید زمان زیادی را با سگ خود صرف کند.

بنابر این توجه داشته باشید که اگر برای این کار آمادگی ندارید و نمی توانید این مقدار از انرژی و وقت که آن لابرادور ها لازم دارند را در اختیار آنها قرار دهید، احتمالاً با یک لابرادور خسته و کلافه مواجه خواهید شد که تلاش می کند خودش را سرگرم کند. وقتی یک سگ تصمیم بگیرد خودش را سرگرم کند، باید بدانید که به مشکل بزرگی بر خورده اید. معمولاً وقتی کسی از داشتن لابرادور و عدم توانایی کنترل آن ابراز ناراحتی می کند، منظورش همین است. اگر چنین شرایطی دارید، شاید داشتن یک لابرادور انگلیسی برای شما بهتر باشد.

انتخاب و نگهداری از لابرادور انگلیسی چه مزیت هایی دارد؟

لابرادور انگلیسی همان طور که قبل تر گفته شد، به صورت اختصاصی برای تطابق با استاندارد های تعریف شده از سوی مراجع رسمی و داشتن بهترین رفتار و روحیه، پرورش داده شده است. لابرادور انگلیسی یک از بهترین نژاد ها برای کسانی است که می خواهند در مسابقات نمایش سگ شرکت کنند. همچنین کسانی که به پرورش سگ و اصلاح نژاد علاقه دارند هم این سگ را برای اهداف خود مناسب خواهند دید.

سگ های لابرادور انگلیسی با آن که از ظاهری زیبا تر بهره مند هستند ولی شادابی و انرژی کمتری دارند و به میزان فرمانبرداری در آنها نیز به اندازه لابرادور آمریکایی نیست. آن ها پس از اتمام دوران تولگی، آرام شده و اشتیاقشان برای جلب رضایت صاحب شان بیشتر خواهد شد که باعث می شود فرآیند آموزش آن ها بسیار ساده تر گردد.

آن ها همچنین همنشینان بهتری نسبت به لابرادور های آمریکایی هستند چرا که هدف از پرورش آنها شجاعت، غرایز بالا، اراده محکم و عملکرد فیزیکی بالا نبوده است. بنابر این اگر به دنبال لابرادوری هستید که انرژی کمتری داشته باشد، قابل کنترل باشد، ساده تر آموزش داده شود و زمان و انرژی کمتری نیاز داشته باشد (یعنی یک حیوان خانگی مناسب باشد)، می توانید لابرادور انگلیسی را به عنوان یک گزینه مناسب در نظر داشته باشید.

البته این به این مفهوم نیست که لابرادور انگلیسی سطح انرژی پایینی دارد و کنترل و مدیریت آن ساده است! خیر. ویژگی ها مذکور، نسبی بوده و در قیاس با لابرادور آمریکایی بیان شده اند. لابرادور های انگلیسی هوش بالایی داشته و سگ های پر انرژی هستند که به تحرک و فعالیت فیزیکی روزانه نیازمندند. آنها باید همیشه مشغول باشند. هر چند که رفتار آن ها در قیاس با نوع آمریکایی، یک دنیا متفاوت است. بنابر این نژاد لابرادور به طور کلی نژادی پر انرژی است که نوع انگلیسی آن برای نگهداری در خانه نتیجه بهتری دارد.

آیا در آینده به طور رسمی نوع انگلیسی و آمریکایی از هم متمایز خواهند شد؟

دو اصطلاح لابرادور نوع انگلیسی و آمریکایی یا تمایز میان سگ های لابرادور شکاری و سگ های نمایشی، در دنیای سگ های لابرادور کاملاً پذیرفته شده است و به طور کلی حتی اگر مراجع رسمی و باشگاه های مادر لابرادور در سطح جهان آن را به رسمیت نشناسند، باز هم این دو از یک دیگر متفاوت دانسته می شوند.

تفاوت میان لابرادور آمریکایی و انگلیسی غیر قابل انکار است و با پیش روی خط سیر پرورش و اصلاح نژاد دو نوع آمریکایی و انگلیسی، این دو نوع تفاوت های محسوس تری خواهند داشت.

برخی از پرورش دهندگان سگ به خصوص کسانی که در زمینه مسابقات شکار آمریکایی فعالیت دارند بر این باورند که نمایشگاه های سگ باعث شده که سگ های آن ها توجه کافی و آن چه استحقاقش را دارد، دریافت نکند. لابرادور های انگلیسی که تطبیق بهتری با استاندارد های تعریف شده دارند دیگر جای برای قهرمانان مسابقات شکار نمی گذارند و شهرت نوع آمریکایی به مراتب کمتر از نوع انگلیسی آن است.

بنابر این بحث های زیادی در مورد درست و غلط بودن جدا کردن این دو نوع سگ وجود دارد که باید منتظر بمانیم و ببینیم نهایتاً چه اتفاقی می افتد.

کدام نوع برای من بهتر است؟

اگر تا به این همراه ما بوده اید، به این معنی است که اکنون از تفاوت های لابرادور انگلیسی و آمریکایی، هم در رفتار و هم در ظاهر، مطلع هستید. حال وقت آن است که به این سؤال پاسخ دهیم: کدام نوع سگ برای شما مناسب تر است؟ البته پاسخ این سؤال کاملاً بستگی به سبک زندگی شما و هدف شما از داشتن یک سگ لابرادور دارد.

ابرادور آمریکایی به طور کلی فعال تر، پر انرژی تر و غرایز شدید تر دارد و برای زندگی خارج از خانه مانند شکار و ورزش مناسب هستند و برای صرف انرژی زیاد و فعالیت های مختلف آمادگی دارند.

از طرف دیگر، نوع انگلیسی لابرادور دارای بدنی بزرگ تر و عضلانی تر بوده و آموزش پذیری بیشتری دارد که در محیط های خانگی بهتر از لابرادور آمریکایی است، هر چند که آن را همچنان باید به عنوان یک سگ پر جنب و جوش به حساب آورد.

برای انتخاب میان این دو نوع، کمی تحقیق و صداقت با خود نیاز است که به انتخاب درست نوع لابرادور متناسب با سبک زندگی کمک می کند. برای انتخاب بهتر شاید بهتر باشد چند مورد از سگ های لابرادور انگلیسی و آمریکایی را ببینید تا درک بهتری از تفاوت های آنها پیدا کرده و متوجه شوید کدام را بیشتر می پسندید.

دقت داشته باشید که اگر پیش از اقدام به خرید یک سگ، در مورد تفاوت های آن ها آگاهی داشته باشید و دقیقاً بدانید که کدام نوع را می خواهید انتخاب کنید، سگی را انتخاب خواهید کرد که با نیاز های زندگی شما تناسب بیشتری دارد.

در انتها باز هم باید تاکید کنیم که تفاوت های ذکر شده میان این دو نوع لابرادور ثابت و قطعی نیستند. یعنی آن که سگ های لابرادور آمریکایی لزوماً همیشه پر انرژی تر و سگ های لابرادور انگلیسی همیشه آرام تر نیستند. این ها ویژگی های کلی هستند که به شما کمک می کنند قدم اول برای پیدا کردن یک سگ مناسب را به درستی بردارید.

لیست مطالب
  1. تاثیر اندازه‌ی پوزه بر طول عمر سگ‌ها!
  2. 14 نژاد مناسب برای افرادی که اولین تجربه نگهداری از سگ را می‌گذرانند
  3. آیا سگ من مرا دوست دارد؟
  4. خطرناک ترین نژاد های سگ در جهان
  5. بزرگ ترین نژاد های سگ در جهان
  6. 10 ایده جذاب برای جشن تولد سگ محبوبتان
  7. چرا ما اینقدر سگ‌ها را دوست داریم؟ علم پاسخ می‌دهد!
  8. روش دادن قرص به سگ ها
  9. سرطان در سگ ها | علائم سرطان سگ و پیشگیری
  10. تفاوت شیر گاو با شیر سگ در چیه؟ مقایسه شیر سگ و گاو
  11. نحوه تغییر غذای سگ و توله سگ؛ هر آنچه باید بدانید
  12. علت استفراغ سگ و درمان آن
  13. علت ریزش مو در سگ ها و درمان آن
  14. راهنمای شیر دادن به توله سگ
  15. وفادارترین نژادهای سگ‌ کدام‌ اند؟
  16. خوردن نان برای سگ مفیده یا مضر؟
  17. قرص ضد انگل برای سگ‌ها + معرفی بهترین درمان انگل سگ
  18. سگ از چی می‌ترسه؟
  19. قارچ برای سگ خوبه یا بد؟
  20. شرایط بردن سگ به خارج از کشور
  21. همه‌چیز درباره گریه کردن در سگ ها
  22. آرام‌کردن سگ با دارو: داروهای آرامبخش سگ
  23. هر چند وقت یکبار باید سگ ها را شست؟
  24. جرب سگ | نحوه تشخیص، علائم و علل آن چیست؟
  25. نقش پرورش دهندگان سگ در جامعه چیست؟
  26. نگهداری سگ برای چه افرادی مناسب نیست؟
  27. معرفی نژاد‌ های سگ ایرانی
  28. علائم و درمان بیماری کنل کاف یا سرفه سگ
  29. قوانین نگهداری از سگ در کشور‌ های خارجی
  30. راه های تخلیه انرژی سگ
  31. واردات انواع نژادهای سگ به ایران
  32. بهترین سگ آپارتمانی [ویدیو و عکس 10 نژاد سگ آپارتمانی]
  33. معرفی بهترین سگ های گارد و نگهبان + عکس نژاد ها
  34. سگ تی کاپ چیست؟ معرفی نژادهای تیکاپ
  35. عکس و ویدیو 7 نژاد سگ جیبی (قیمت و خرید سگ جیبی)
  36. موسیقی و آهنگ های مخصوص سگها + دلایل استفاده و مزایا
  37. آموزش جعبه سگ
  38. آموزش جلوگیری از پارس کردن سگ
  39. آموزش رفع جویدن سگ
  40. آموزش محل دستشویی به سگ
  41. به سگ خود نشان دهید که او رئیس نیست
  42. جلوگیری از تعقیب کردن ماشین ها توسط سگ
  43. جلوگیری از گاز گرفتن توله سگ
  44. سرگرمی کردن سگ
  45. تحرک در سگها
  46. حواس پنجگانه سگ ها
  47. رنگهای پوشش سگ
  48. بررسی نقاط مختلف بدن سگ
  49. دیسپلازی لگن در سگ
  50. ویروس دیستمپر در سگها
  51. بيماری التهاب گوش خارجی سگ و گربه
  52. فتق در سگها و گربه ها
  53. این غذاها را هرگز به سگ تان ندهید
  54. تغییر غذای توله سگ
  55. روش پخت چند نوع غذا برای سگها
  56. تغذیه در سگ و گربه
  57. جفتگیری در سگ ها چگونه است؟
  58. دوران بارداری و زایمان در سگ ها
  59. دوره فحل یا پریودی در سگ های ماده چگونه است؟
  60. مزایا و معایب عقیم کردن سگ نر
  61. معایب و مزایای عقیم کردن سگ ماده
  62. خارش در سگها به چه علت است و چگونه رفع میشود؟
  63. شکاف سق دهان در سگها
  64. عقیم کردن حیوانات چه مزیت ها و معایبی دارد؟
  65. مقابله با کرم ها در سگ
  66. کک و کنه در سگ ها و نحوه مقابله با آن
  67. مقابله با فصل گرما برای سگ ها
  68. واکسیناسیون سگ ها چگونه است؟
  69. نقش حیوانات خانگی در درمان افسردگی
  70. روش های تعیین هویت حیوانات خانگی
  71. تلاقی نژاد یا Cross breed در سگ ها
  72. تفاوت میان نژاد سگ لابرادور انگلیسی و آمریکایی
  73. نژادهای کم پارس در سگها (نژاد های کم سرو صدا سگ)
  74. میکروچیپ روش شناسایی هویت حیوانات
  75. مسافرت رفتن با سگ ها
  76. مدفوع خواری در سگ ها (دلایل مدفوع خواری و راه حل مشکل)
  77. سگ در زبان های مختلف چگونه تلفظ میشود؟
  78. کودکان در معرض گاز گرفتن سگها
  79. کشتار سگهای ولگرد در ایران
  80. شرایط نگهداری حیوانات خانگی
  81. سگهای پلیس
  82. سگ گردانی در تهران
  83. زشت ترین سگ دنیا
  84. ریزش مو در سگ ها
  85. دستورالعمل كنترل جمعيت سگهاي ولگرد
  86. حقوق حیوانات از دیدگاه اسلام و غرب
  87. جنگ در سگها
  88. پیوند سگ و روباه
  89. آیا سگ نجس است؟ بررسی علمی و دینی نجاست سگ
  90. معرفی Iran Kennel Club ایران کنل کلاب
  91. قوانین جهانی در زمینه حقوق حیوانات
  92. آیا نگهداشتن حیوان خانگی خطرناک است یا باعث امنیت میشود؟
  93. اسهال در سگ های بالغ و توله سگ ها
  94. جراحی تار های صوتی سگ و مقابله با پارس کردن آن ها
  95. شجره نامه سگ چیست و چه اهمیتی دارد؟
  96. آشنایی با گروه بندی نژاد های سگ
  97. تفاوت ژرمن شپرد نمایشی و کاری
  98. آموزش نحوه گرفتن ناخن سگ ها
  99. بهداشت گوش در سگ ها (آموزش تمیز کردن گوش سگ)
  100. آراستن نژادهای سگ مو بلند
  101. آموزش نحوه صحیح حمام کردن سگ ها
  102. آموزش های اولیه آراستن سگ ها
  103. مراقبت و نگهداری از دندانهای سگ (قسمت دوم)
  104. مراقبت و نگهداری از دندانهای سگ (قسمت اول)
  105. آموزش نحوه اجتماعی کردن سگ و توله سگ
  106. بناکردن و نگهداری از حد و مرز سگ
  107. چرا سگها خودشان را تکان می دهند؟
  108. عواقب و خطرات تنها گذاشتن سگ به صورت طولانی و مداوم در خانه
  109. همه چیز در مورد پیاده روی با سگ ها
  110. نحوه کنترل کردن و مسلط شدن روی سگ (آلفا شدن)
  111. معنای حرکات و زبان بدن سگ ها
  112. چرا نباید با سگ ها مثل انسان ها رفتار کنیم؟ (روانشناسی سگ)
  113. رابطه بد سگ نسبت به کودکان به چه شکل بوجود می آید؟
  114. قبل از اینکه سگتان را قلاده کنید
  115. داستان حمله و درگیری سگ ها (داستان واقعی)
  116. یک سگ یا دو سگ داشته باشم؟
  117. حس تملک وسایل منزل توسط سگ ها و نحوه جلوگیری از آن
  118. پت راید؛ اولین سامانه حمل و نقل حیوانات خانگی در ایران
  119. هیدروتراپی جدیدترین تکنولوژی درمانی پوست و مو سگ

مطالب ویژه

گفتگو آنلاین