آموزش جلوگیری از پارس کردن سگ

آموزش جلوگیری از پارس کردن سگ

آموزش جلوگیری از پارس

بیدار شدن از خواب در نیمه شب با صدای سگتان که در گوشهایتان پیچیده واقعاً رنج آور است. چه می کنید اگر سگتان 2 صبح با صدای پارسش تمامی همسایه ها را بیدار کند و آنها از شما شکایت کنند؟ مسئله این است که ، اهمیتی ندارد چه قدر سگ خود را دوست دارید و چقدر می خواهید بگذارید او بدون تربیت با ذات طبیعی خودش زندگی کند ، شما موظف هستید که دهان او را ببندید تا دیگران ، که شامل خود شما نیز می باشد بتوانند بخوبی استراحت کنند. به هرحال در وحله اول باید بدانید که سگها بدون دلیل پارس نمی کنند. بر طبق رفتارهای حیوانات ، سگها برای برقراری ارتباط با یکدیگر پارس می کنند ، بویژه ارتباط بین سگ و انسان. دیگر دلایل پارس کردن سگها به علت اظطراب ، تهاجم ، دفاع ، خطر و نا امنی می باشد. تعیین کردن اینکه چه زمانی پارس کردن درست و چه زمانی اشتباه است ، کار شما می باشد. برای انجام این کار شما احتیاج به صبر و شکیبایی و همچنین درک واقعی ذات سگ خود دارید. شما باید بدانید که سگتان به چه شکلی با شما ارتباط برقرار می کند. شما باید پارس و رفتارهای مخصوص سگتان را به هنگام نیازش به چیزی بدانید. دانستن پارسی که به معنای گشنگی او است ، دانستن پارسی که به معنای وجود بیگانه در محدوده شماست و ... ضمناً سگهایی وجود دارند که بدون هیچ دلیلی بطور غیر قابل کنترل شده ای پارس می کنند. این سگها یا بخوبی تربیت نشده اند و یا بسیار نازپرورده هستند. پس اگر سگ بدون هیچ دلیلی و غیر قابل کنترل پارس کرد بعلت رفتار و اخلاقش می باشد. شما باید فرمان درستی را بکار برید. ممکن است شما نخواهید به سگتان حرکات خاصی را آموزش دهید ولی  باید با بکار بردن شیوه های زیر او را از پارس کردن باز دارید:

  1. سر موقع به او غذا دهید: توجه داشته باشید که اگر در شب به سگ خود غذا ندهید ممکن است از بیدار بودن در شب لذت می برید! به این دلیل که سگتان تا زمانی که گرسنه باشد پارس خواهد کرد. هرگز نگذارید سگتان گرسنه بماند.

  2. سگتان را برای مدت زمان طولانی در جایی محبوس نکنید: زیرا خستگی ، عدم فعالیت و حبس بودن باعث بروز رفتار و اخلاق نامطلوب در سگ می شود. بله بله ، شما دوست ندارید که سگتان به کسی صدمه زده و خودش را کثیف کند ، عدم فعالیت موجب دیوانگی در آنها می شود.

  3. بی دیل سگ خود را مورد تشویق و تحسین قرار ندهید: زمانی که سگها را تشویق می کنید از خودشان عکس العمل نشان می دهند ، حتی اگر بی دلیل باشد... آنها قادر به تشخیص نیستند. بنابراین اگر سگتان زیاد سر و صدا می کند او را تنبیه جسمی نکنید زیرا او فکر می کند که کار درستی را دارد انجام می دهد.

  4. به سگتان چیزی دهید تا با آن سرگرم شود: چیزی برای جویدن... بی کاری او را تبدیل به یک موجود دیوانه می کند پس او را همیشه مشغول به انجام کاری نگه دارید. بعد از غذا اسباب بازیی جهت جویدن در اختیارش بگذارید.

  5. برای انجام حرکات و رفتارهای خوب به او پاداش دهید: اگر کار خوبی انجام داد تشویقش کرده یا به او غذا دهید. این تمرین بطور طبیعی باعث جلوگیری سگ از انجام رفتارها و حرکات بد می شود.

اکثر اوقات آنها بدلیل اینکه خسته و بی حوصله هستند و یا عادت به مورد توجه زیاد واقع شدن کرده اند ، پارس می کنند. آنها نمی دانند وقتی که تنها هستند چگونه باید رفتار کنند. اکثر اوقات خود ما باعث بروز این رفتار در آنها هستیم چون دوست داریم آنها را خوشنود سازیم ، با نوازش و دادن خوراکی در هر زمانی که دوست دارند ، آنها را لوس بار می آوریم. این کارها برای صاحبان سگ کاملاً طبیعی به نظر می آید و همچنین پارس کردن سگها زمانی که از آنها غفلت می کنید کاملاً طبیعی می باشد. اول از همه سگ شما باید بداند با پارس کردن نمی تواند برای شما جلب توجه کند. اگر او بیرون از خانه احساس ناراحتی کرده وشروع کرد به پارس کردن و سرانجام شما مجبور شدید که داخل بیاوریدش این کار باعث می شود که فکر کند پارس کردنش نتیجه مثبت داده است. اگر پارس کردن او باعث شد که شما سرش فریاد زنید ، خوب ، بهتر از هیچی است. گرچه فریاد زدن بر سر آنها باعث سکوتشان نمی شود ولی دادن موج منفی هنوز می تواند مفید واقع شود.

پارس توأم با غرغر کردن

سگی که پارس می کند و دندانهایش را به شکل تهدید آمیزی نشان می دهد ، در حال آماده شدن برای گاز گرفتن شماست. هرگز آب بر روی بینی او نپاشیده و نترسانیدش. با دامپزشک یا روانشناس حیوانات مشورت کنید.

پارس کردن زمانی که شما دور از سگ می باشید

اطمینان حاصل کنید که کارهای مقدماتی را انجام داده اید: ببینید که غذا و آب به حد کافی دارد و جایش تمیز و راحت بوده و نمی تواند حیوانات و آدمهای دیگر را ببیند. اگر لازم می دانید او را داخل خانه بگذارید. اکثر اوقات مشکل سگ پارس کننده عدم آموزش برای تنها ماندن است. او به جلب توجه بیش از حد بدون تلاش برای بدست آوردن آن عادت کرده. او فکر می کند که مرکز دنیاست و بمحض اینکه تنها شود پریشان شده و پارس می کند. شما چه انتظاری دارید؟ چه باور داشته باشید چه نداشته باشید سگها کلماتی را که شما می گویید را نمی فهمند. آن چیزی که اهمیت دارد طرز بیان و پیغامی است که توسط زبان اشاره شما به او می رسد. اگر شما بطور مکرر به سگ خود قوت قلب دهید که همه چیز طبیعی بوده و شما زود برمی گردید ، دارید کار را خراب تر می کنید. برخورد کردن با شور و هیجان  با سگ هنگام برگشت به خانه باعث می شود که او فکر کند تنها ماندن در خانه کار بسیار بزرگی است. اگر سگتان را دادئماً نوازش نکنید ، هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد اگر برای مدت زمان کمی دور از دسترس باشد. تعدادی اسباب بازی خوب جهت جویدن در اختیارش بگذارید استخوان پلاستیکی و کنگ برای این کار بسیار عالی می باشند. حواس سگ خود را به جویدن اسباب بازی پرت کنید و سپس به آرامی اطاق را ترک کرده و درب را ببندید. چند دقیقه بعد قبل از اینکه سگ از نبودن شما ناراحت شود برگردید و ادامه دهید به کاری که در حال انجام آن بودید. اگر سگ بطرف شما جهت خوش آمدگویی دوید چیزی نگویید و به آرامی حرکت کنید ، حتی به او نگاه هم نکنید. جدایی شما از او اصلاً برایتان اهمیتی نداشته ، همچنین برای سگ نیز نباید اهمیتی داشته باشد. از گفتن خداحافظ اجتناب کنید. شما آمده اید تا خانه را ترک کرده و سگتان را برای کل روز تنها بگذارید. ده دقیقه قبل از آنکه خانه را ترک کنید به او غذا داده و برای سرگرم کردنش اسباب بازیی جهت جویدن در اختیارش بگذارید. وقتی که کاملاً آمده شدید تا از درب بیرون روید ، بنشینید و شروع کنید به روزنامه خواندن. چند دقیقه بعد ، بعد از آنکه اظطراب سگ بعلت جدا شدن از شما تمام شد به آرامی خانه را ترک کرده و سر کار خود بروید. هرگز موقع خروج از خانه با او خداحافظی نکرده و حتی نگاهش نکنید. شما فقط برای چند ساعت خانه را ترک می کنید ، این کار با اهمیت و بزرگی نیست. زمان برگشت به خانه باید همانند خروج ، بدون هیچ گونه اهمیتی به سگ ، به آرامی و عاری از هرگونه نوازش و هیجانی باشد. لباس خود را عوض کرده یا هر کار دیگری که می خواهید انجام دهید. سپس وقتی که سگ آرام و ثابت شد به او بگویید "بشین" ، سپس آنموقع می توانید کمی سرش را نوازش کرده و بگویید "آفرین سگ خوب" . به خاطر داشته باشید که شما فقط چند ساعت از او دور بودید این چیز بزرگ و پر اهمیتی نمی باشد. مدت زمانی که نیستید به او چیزی دهید تا سرگرم باشد. تنها ماندن سگ در طول روز ، یک موقعیت کاملاً غیر طبیعی برایش می باشد بخصوص اگر کاری برای انجام دادن نداشته باشد. بجای آنکه پارس کرده و در خانه خرابکاری کند می تواند خودش را مشغول بدست آوردن غذایش کند.

 

 

اسباب بازی جویدنی کُنگ که در بالا می بینید درونش تو خالی بوده و سر و ته آن باز می باشد و می توانید غذا یا خوراکی مورد علاقه سگتان را درونش بگذارید. برای دفعات اول درونش بیسکویت بگذارید . بعدها می تواند آنرا از غذا های کنسروی و یخ زده پر کنید تا سگ زمان بیشتری را صرف در آوردن و خوردن آنها کند. برای مشغول کردن سگتان در مواقعی که نیستید ، می توانید چندین اسباب بازی کُنگ خریده و آنها را در گوشه های مختلف خانه جا سازی کنید. برای آنکه این شیوه بخوبی کار کند سگتان باید گرسنه باشد.  اگر سگتان به غذاهایش فقط ناخنک می زند و دنده هایش را به سختی می توانید پیدا کنید، اضافه وزن داشته و غذای زیادی در اختیارش می باشد. موقعی که سگتان پارس کرد حواسش را به چیزی پرت کنید تا برای مدتی پارس کردن را فراموش کند. صدای تیز غیر قابل شناسایی بهترین چیز می باشد. برای اینکار باید از قوه ابتکار خود استفاد ه کنید. همچنین اگر هنوز با مشکل مواجه هستید می توانید از قلاده های ضد پارس استفاده کنید که به سه شکل پاششی (اسپری) ، شوک دهنده و صوتی وجود دارد.

 

قلاده ضد پارس پاششی (اسپری): این نوع قلاده دور گردن سگ بسته شده و دارای اسپری می باشد که درون آن از سنبل هندی پر شده که بطور فوق العاده ای موثر می باشد. وقتی که سگ پارس می کند این قلاده جلوی بینی او کمی از ماده اسپری (سنبل هندی) را می پاشوند. صدای پیس اسپری آنها ترسانده و همچنین از بوی آن نیز خوششان نمی آید ، اکثر سگها دلیلش را بخوبی می فهمند ودیگر پارس نمی کنند. تحقیقات نشان داده است که قلاده پاششی دو برابر قلاده شوک دهنده موثر است.

قلاده ضد پارس شوک دهنده: این نوع قلاده دور گردن سگ بسته شده و دارای باطری می باشد. این قلاده به فعالیت صدا حساس بوده و هر بار سگ پارس کند باطری درون آن باعث یک شوک کوچک الکتریکی می شود. اگر برای اولین بار است که از این قلاده استفاده می کنید شاید به نظرتان استفاده از آن کار غیر انسانی بیاید. اما ساکت کردن سگتان تنها با کمی تحریک الکتریکی کار غیر انسانی نیست. فقط زمانی به او شوک وارد می شود که پارس کند ، پس دست خودش است.
قلاده ضد پارس صوتی: این قلاده دور گردن سگ بسته شده و به صدای پارس سگ واکنش نشان می دهد. و هر وقت که پارس کند این قلاده از خودش صدایی با تن بالا ایجاد می کند که باعث اذیت سگ می شود که این عمل سبب می شود ، تا زمانی که قلاده دور گردن سگ بسته است ، پارس نکند.

 

استفاد ه از پوزه بند

پوزه بند وسیله ای است که دور دهان سگ بسته می شود و از باز شدن دهان سگ جلوگیری می کند. این کار ممکن است غیر عاقلانه و غیر اخلاقی و در بعضی جاها غیر قانونی باشد ولی با این وسیله می توان مانع پارس کردن سگ شد. گونه های مختلفی از پوزه بند وجود دارد که برخی از آنها با سیم ، بند چرمی و برخی دیگر از ترکیب هر دو درست شده است. سگها در سایزهای متفاوت دارای طول پوزه متفاوت می باشند به همین دلیل پوزه بندها در اشکال و سایزهای متفاوتی وجود دارند. پوزه بند اگر کاملاً متناسب با سگ باشد ، سگ قادر خواهد بود که به راحتی با آن آب بخورد و نفس بکشد ، اما نمی تواند دهان خود را بقدری که بتواند پارس کند ، بگشاید.

عمل جراحی

برخی اوقات عمل جراحی برای از بین بردن صدای سگهایی است که بیش از حد  پارس می کنند. در این عمل دامپزشک شکافی در گلوی سگ ایجاد کرده یا از داخل دهان تارهای صوتی حیوان را می برد. عمل شکاف گلو نتیجه بهتری خواهد داشت. در نتیجه شما خواهید دید که سگتان کاملاً ساکت شده است. این عمل باعث می شود که درون گلوی سگ جای زخمی بوجود بیاید که سبب می شود حداکثر صدای سگ هنگام پارس کردن صدایی گرفته و خشکی باشد. بعد از عمل او هنوز پارس می کند ولی با این تفاوت که تن صدای او نرم تر و کمتر خواهد بود. اکثر مردم می گویند صدای پارس سگشان بعد از عمل خوب و قابل تحمل است. به هرحال تعداد کمی از مردم گزارش داده اند که صدای پارس سگشان بعد از عمل گوش خراش تر شده است. این عمل معالجه ای برای پارس های شدید و افراطی می باشد و تمامی متخصصان با این گفته موافق هستند. شما می توانید فقط زمانی که کل شیوه های جلوگیری از پارس کردن را انجام داده اید و هیچ نتیجه ای نگرفتید ، سگتان را جراحی کنید.

 

لیست مطالب
  1. تاثیر اندازه‌ی پوزه بر طول عمر سگ‌ها!
  2. 14 نژاد مناسب برای افرادی که اولین تجربه نگهداری از سگ را می‌گذرانند
  3. آیا سگ من مرا دوست دارد؟
  4. خطرناک ترین نژاد های سگ در جهان
  5. بزرگ ترین نژاد های سگ در جهان
  6. 10 ایده جذاب برای جشن تولد سگ محبوبتان
  7. چرا ما اینقدر سگ‌ها را دوست داریم؟ علم پاسخ می‌دهد!
  8. روش دادن قرص به سگ ها
  9. سرطان در سگ ها | علائم سرطان سگ و پیشگیری
  10. تفاوت شیر گاو با شیر سگ در چیه؟ مقایسه شیر سگ و گاو
  11. نحوه تغییر غذای سگ و توله سگ؛ هر آنچه باید بدانید
  12. علت استفراغ سگ و درمان آن
  13. علت ریزش مو در سگ ها و درمان آن
  14. راهنمای شیر دادن به توله سگ
  15. وفادارترین نژادهای سگ‌ کدام‌ اند؟
  16. خوردن نان برای سگ مفیده یا مضر؟
  17. قرص ضد انگل برای سگ‌ها + معرفی بهترین درمان انگل سگ
  18. سگ از چی می‌ترسه؟
  19. قارچ برای سگ خوبه یا بد؟
  20. شرایط بردن سگ به خارج از کشور
  21. همه‌چیز درباره گریه کردن در سگ ها
  22. آرام‌کردن سگ با دارو: داروهای آرامبخش سگ
  23. هر چند وقت یکبار باید سگ ها را شست؟
  24. جرب سگ | نحوه تشخیص، علائم و علل آن چیست؟
  25. نقش پرورش دهندگان سگ در جامعه چیست؟
  26. نگهداری سگ برای چه افرادی مناسب نیست؟
  27. معرفی نژاد‌ های سگ ایرانی
  28. علائم و درمان بیماری کنل کاف یا سرفه سگ
  29. قوانین نگهداری از سگ در کشور‌ های خارجی
  30. راه های تخلیه انرژی سگ
  31. واردات انواع نژادهای سگ به ایران
  32. بهترین سگ آپارتمانی [ویدیو و عکس 10 نژاد سگ آپارتمانی]
  33. معرفی بهترین سگ های گارد و نگهبان + عکس نژاد ها
  34. سگ تی کاپ چیست؟ معرفی نژادهای تیکاپ
  35. عکس و ویدیو 7 نژاد سگ جیبی (قیمت و خرید سگ جیبی)
  36. موسیقی و آهنگ های مخصوص سگها + دلایل استفاده و مزایا
  37. آموزش جعبه سگ
  38. آموزش جلوگیری از پارس کردن سگ
  39. آموزش رفع جویدن سگ
  40. آموزش محل دستشویی به سگ
  41. به سگ خود نشان دهید که او رئیس نیست
  42. جلوگیری از تعقیب کردن ماشین ها توسط سگ
  43. جلوگیری از گاز گرفتن توله سگ
  44. سرگرمی کردن سگ
  45. تحرک در سگها
  46. حواس پنجگانه سگ ها
  47. رنگهای پوشش سگ
  48. بررسی نقاط مختلف بدن سگ
  49. دیسپلازی لگن در سگ
  50. ویروس دیستمپر در سگها
  51. بيماری التهاب گوش خارجی سگ و گربه
  52. فتق در سگها و گربه ها
  53. این غذاها را هرگز به سگ تان ندهید
  54. تغییر غذای توله سگ
  55. روش پخت چند نوع غذا برای سگها
  56. تغذیه در سگ و گربه
  57. جفتگیری در سگ ها چگونه است؟
  58. دوران بارداری و زایمان در سگ ها
  59. دوره فحل یا پریودی در سگ های ماده چگونه است؟
  60. مزایا و معایب عقیم کردن سگ نر
  61. معایب و مزایای عقیم کردن سگ ماده
  62. خارش در سگها به چه علت است و چگونه رفع میشود؟
  63. شکاف سق دهان در سگها
  64. عقیم کردن حیوانات چه مزیت ها و معایبی دارد؟
  65. مقابله با کرم ها در سگ
  66. کک و کنه در سگ ها و نحوه مقابله با آن
  67. مقابله با فصل گرما برای سگ ها
  68. واکسیناسیون سگ ها چگونه است؟
  69. نقش حیوانات خانگی در درمان افسردگی
  70. روش های تعیین هویت حیوانات خانگی
  71. تلاقی نژاد یا Cross breed در سگ ها
  72. تفاوت میان نژاد سگ لابرادور انگلیسی و آمریکایی
  73. نژادهای کم پارس در سگها (نژاد های کم سرو صدا سگ)
  74. میکروچیپ روش شناسایی هویت حیوانات
  75. مسافرت رفتن با سگ ها
  76. مدفوع خواری در سگ ها (دلایل مدفوع خواری و راه حل مشکل)
  77. سگ در زبان های مختلف چگونه تلفظ میشود؟
  78. کودکان در معرض گاز گرفتن سگها
  79. کشتار سگهای ولگرد در ایران
  80. شرایط نگهداری حیوانات خانگی
  81. سگهای پلیس
  82. سگ گردانی در تهران
  83. زشت ترین سگ دنیا
  84. ریزش مو در سگ ها
  85. دستورالعمل كنترل جمعيت سگهاي ولگرد
  86. حقوق حیوانات از دیدگاه اسلام و غرب
  87. جنگ در سگها
  88. پیوند سگ و روباه
  89. آیا سگ نجس است؟ بررسی علمی و دینی نجاست سگ
  90. معرفی Iran Kennel Club ایران کنل کلاب
  91. قوانین جهانی در زمینه حقوق حیوانات
  92. آیا نگهداشتن حیوان خانگی خطرناک است یا باعث امنیت میشود؟
  93. اسهال در سگ های بالغ و توله سگ ها
  94. جراحی تار های صوتی سگ و مقابله با پارس کردن آن ها
  95. شجره نامه سگ چیست و چه اهمیتی دارد؟
  96. آشنایی با گروه بندی نژاد های سگ
  97. تفاوت ژرمن شپرد نمایشی و کاری
  98. آموزش نحوه گرفتن ناخن سگ ها
  99. بهداشت گوش در سگ ها (آموزش تمیز کردن گوش سگ)
  100. آراستن نژادهای سگ مو بلند
  101. آموزش نحوه صحیح حمام کردن سگ ها
  102. آموزش های اولیه آراستن سگ ها
  103. مراقبت و نگهداری از دندانهای سگ (قسمت دوم)
  104. مراقبت و نگهداری از دندانهای سگ (قسمت اول)
  105. آموزش نحوه اجتماعی کردن سگ و توله سگ
  106. بناکردن و نگهداری از حد و مرز سگ
  107. چرا سگها خودشان را تکان می دهند؟
  108. عواقب و خطرات تنها گذاشتن سگ به صورت طولانی و مداوم در خانه
  109. همه چیز در مورد پیاده روی با سگ ها
  110. نحوه کنترل کردن و مسلط شدن روی سگ (آلفا شدن)
  111. معنای حرکات و زبان بدن سگ ها
  112. چرا نباید با سگ ها مثل انسان ها رفتار کنیم؟ (روانشناسی سگ)
  113. رابطه بد سگ نسبت به کودکان به چه شکل بوجود می آید؟
  114. قبل از اینکه سگتان را قلاده کنید
  115. داستان حمله و درگیری سگ ها (داستان واقعی)
  116. یک سگ یا دو سگ داشته باشم؟
  117. حس تملک وسایل منزل توسط سگ ها و نحوه جلوگیری از آن
  118. پت راید؛ اولین سامانه حمل و نقل حیوانات خانگی در ایران
  119. هیدروتراپی جدیدترین تکنولوژی درمانی پوست و مو سگ

مطالب ویژه

گفتگو آنلاین